MX-5 leasing

Mazdas søndagsbil

Mazda er et af de bilmærker, som ikke er kendt for at lave sjove og hurtige biler. Selvom der står MPS (Mazda Performance Series) på bagsmækken, når de ikke op på niveau med de tyske konkurrenter. Heldigvis har de skabt MX-5, så er den perfekte søndagssportsvogn. Privatleaser du sådan en, en får du sjov og ballade og knapt så meget praktisk bil, så måske du skal have en anden bil i garagen til det praktiske. Måske en Mazda 6?

Sjov og ballade for små penge
Mazda MX-5 har en klassisk to-dørs sportsvognsopbygning med en relativ lang forende og kort bagende. Samtidigt er motoren trukket godt tilbage over forakslen, som giver en rigtig god vægtfordeling i bilen. Leaser du en MX-5 skal du ikke forvente meget praktikalitet, men den bliver en utrolig køreglæde på snoede veje! Trykker du speederen i bund, og leger lidt med ESC-knappen, så er den villig til at overstyre, men altid på en komfortabel måde. Undervognen er skarp som styringen, og lyden er ret god, til at være fra en 4 cylindret række motor. Motorudvalget spænder fra cirka 110-160 hestekræfter. Det lyder måske ikke af så meget, men det er rigeligt til en bil, der ikke vejer mere. Oplevelsen i en MX-5 bliver fuldendt, når taget bliver taget af, og man mærker vinden og får hele lydoplevelsen. Bilen er en rigtig sommerbil, og egner sig derfor rigtig fint til flexleasing.

Ukompliceret køretøj
MX-5 er meget ukompliceret at køre, men det skal ikke forstås på den kedelige måde. Den er nem at have det sjovt i, og det kræver ikke mange ture i bilen, før man føler sig sikker bag rattet. Interiøret er simpelt og overskueligt uden alt for mange knapper og funktioner. Sæderne er behagelig uden at være racersæder og kvaliteten i hele kabinen er rigtig høj. Rattet er en smule stort, men det giver en rigtig præcis styring. Privatleaser du en MX-5 får du ikke meget bil for pengene, forstået på den måde, at der har været stort fokus på at holde vægten på et minimum. Meget af bilen er lavet af aluminium og der er tænkt på vægt fra forende til bagende. Selvom interiøret kan virke simpelt, så det tydeligt, at der er hentet lidt inspiration fra nogle af de italienske mærker, hvor det meste er vendt mod føreren og alt sidder indenfor rækkevidde. 


Hvordan er kvaliteten?
Selvom Mazda ikke er et dyrt mærke, og det heller ikke er dyrt at lease en MX-5 kontra mange af konkurrenterne, så skal man ikke være nervøs for kvaliteten. Mazda plejer at score høje point i forskellige tests. Det er både hvad angår motor, rust og elektroniske dele. Privatleaser eller flexleaser du en MX-5 kan du være sikker på, at den holder til mange kilometer, og mange ture på en bane, uden at det giver udslag på værkstedregningen. Mange leasingtilbud indeholder også en serviceaftale, så det er måske værd at overveje, når du skal lease din nye søndagscruiser.